Wednesday, November 30, 2011

Haziq dah main nak golek golek badan dah... :-))

Haziq sekarang umur dah hampir 2 bulan dah. Alhamdulillah sihat. Seminggu dua sebelum ni ada lah batuk batuk dan muntah muntah selepas menyusu tapi dah kurang semua tu. Kekadangkala b***k banyak. Kekadang dapat tengok Haziq senyum senyum sendiri :-)). Biasalah baby ni..

Haziq sebelum ni selalu menangis kalau lambat menetek. Bukan apa Haziq nak cepat dan banyak tapi Aliya pun masih menyusu dengan ibu lagi. Jadi ibu kena supply susu bada untuk 2 baby. Kena makan dan minum banyak yang berzat dan elok elok macam ikan sayur daging ayam buah buahan kan. Ibu pun kena jaga kesihatan


Masa Hari Raya Haji hari tu ibu babah dah buat cukur jambul untuk Haziq cuma sekarang nak cukur kan Haziq botak. Tapi tak tau bila nak buat nya. Tengok lah macam mana. Babah ken atry lah kalau tak ada orang yang boleh cukurkan Haziq :-))

Haziq sekarang ni selalu tidur dalam buaian cuma kecian tengok Haziq sorang sorang dalam buaian tu. Cuma bila dalam buaian tu Haziq tidur lama lah. Kalau atas tilam selalu terjaga. Aliya pun selalu nak bergurau dengan Haziq. Haziq kan dah boleh tengok. Mengelak mengelak saja. Kekadang tu menangis...

Inilah cerita tentang Haziq secara ringkasnya.............

Tuesday, November 29, 2011

Saat yang di tunggu tunggu..Aliya dah boleh BERJALAN

Aliya boleh berjalan sendiri. Kesana sini jalan laju kkekadang sampai jatuh...nangis lepas tu jalan semula. Mula berjalan tu pagi dalam pukul 9-10 pagi sebab masa babah nak pergi kerja 8am tu Aliya tak berjalan sendiri. Ibu yang nampak Aliya berjalan sendiri. Ibu juga nampak Aliya tumbuh gigi :-))

Bila Aliya dah boleh berjalan sendiri ni boleh bawa Aliya pergi jalan jalan kat mana mana nanti...tungguuuuu

Nanti letak pic Aliya masa berjalan sendiri ye

Monday, November 28, 2011

Sekarang babah ibu pening dengan susu formula

Samada nak Aliya teruskan mimum susu AMMUM atau tukar kepada ENFAGROW A+

????????

Pampers PETPET

Aliya dah guna pampers PETPET. Dah tak guna MAMYPOKO sebab kena ruam. Sejak guna PETPET ni elok. Tiada ruam lagi selepas ni. Hampir sebulan guna PETPET.

Haziq pun guna PETPET "NEWBORN" & Aliya guna size "M"



Aliya kurang makan dan minum susu botol

Sejak adanya haziq ni Aliya makan semakin kurang dan minum susu pun tak banyak macam dulu dulu. Sekarang Aliya asyik nak dengan ibu je. Nak menetek selalu. Cuma sekarang ni Aliya dah boleh makan biskut, coklat, nugget, roti canai, buah, dan lain lain. Aliya suka biskut TIGER :-))

Aliya cuma banyak minum air suam sebab air suam tak guna botol susu. Aliya kalau tengok botol susu terus paling muka tak mau minum susu. Cuma kalau dahaga sangat baru minum. Ada juga sesekali Aliya minum susu botol habis jugalah.

Risau juga tengok Aliya sekarang ni.

Berat Aliya sekarang 7.5kg
Berat Haziq sekarang 3.5kg

Semoga keduanya sihat sentiasa

Umur Aliya dan Haziq sekarang

Aliya sekarang umurnya 1 tahun 2 bulan 
Haziq umurnya 2 bulan

Sunday, November 27, 2011

1 Muharam 1433 / 27 November 2011

Hari Ulang Tahun Perkahwinan Babah & Ibu



Aliya baru nak tumbuh gigi lah

Ibu yang nampak Aliya dah tumbuh gigi. Tumbuh kat sebelah kanan tapi sikit saja. Alhamdulillah sebab dah lama sangat babah ibu tunggu saat ni. Berjalan dah boleh cuma takut takut saja. Sekarang dah nak tumbuh gigi tambah comel lah Aliya ni nti INSYA'ALLAH



Friday, November 25, 2011

Aliya sekarang dah faham dengar kata

Sekarang ni kalau cakap apa-apa dengan Aliya Aliya faham. Suruh simpan Aliya simpan barang. Suruh datang Aliya datang. Suruh ambil barang Aliya ambilkan. Aliya pun dah boleh mengajuk cakap. Bolehlah kalau sebut tu ada bunyi betul sebutan tu.

Aliya sebenarnya dah boleh berjalan cuma kalau berjalan kat lantai Aliya ni takut takut. Tapi kalau atas tilam Aliya berani. Lompat-lompat lagi. Kalau kat lantai Aliya minta pegangia kalau nak berjalan. Kalau sendiri sedirir kat lantai tu Aliya merangkak je lah. Manja lagi....

Boleh nampak perkembangan Aliya nak membesar ni.

Aliya pun cemburu kalau tengok ibu asyik pegang Haziq :-))

Ibu baru call tadi kata Aliya asyik meragam saja

Aliya tak mahu menyusu tak mahu tidur. Asyik nak keluar rumah je nak berjalan jalan. Penat Ibu. Babah tak ada kat rumah. Buat kerja di Segamat. Hari ni balik KL. Aliya tengah merengek rengek . Asyik nak berdukung dengan ibu dan wan. Penat lah ibu wan melayan Aliya

Saturday, November 12, 2011

Ini Muhammad Harith Haziq lagi

Pic Haziq semasa di DEMC. Haziq kena ikut sama sebab Ibu pun kena jaga Aliya kat DEMC ni
























Friday, November 11, 2011

Aliya masuk lagi DEMC sebab demam dari 11 Nov hingga 16 Nov 2011

Aliya demam lagi macam dulu dan terpaksa masuk wad DEMC selama 5 hari lagi

Ini antara pic pic Aliya semasa mendapat rawatan di DEMC