Thursday, July 18, 2013

Haziq bangun awal pagi ni :-)

Pagi ni adik terbangun pukul 5 am. Macam nak bersahur dengan babah ibu ni :-)

Haziq bersahur makan dengan ibu. Makan sambal bilis yang babah buat. Tak lah pedas tapi memang guna cili blender. Suka Haziq makan. Lapar agaknya. Sambil sambil tu bagi adik makan kuih yang ibu beli.

Nak suap sendiri jugak. Asyik menangis je haziq bila tak dapat suap sendiri

Kakak tidur lena. Karang kakak ni bangun waktu babah ibu sahur.

Bila adik dah jaga awal ni macam macam lah yang adik nak . Itu lah ini lah. Terganggu babah masa kat dapur.

Nak basuh botol nak basuh pinggan mangkuk nak basuh kuali nak cuci dapur :-)

Adik pulak tetiba yak banyak...kena lah cuci kan

Lepas waktu sahur terus adik tak tidur tidur.

Main permainan kejap tetek kejap main permainan kejap tengok tv....mcm tu lah adik bila sorang sorang

Wednesday, July 17, 2013

Hari semuanya mudah pada waktu pagi

Pagi ni kakak adik tidur nyenyak masa babah ibu nak pergi kerja. Senang angkat masuk kereta.

Cuma pepagi pukul 5 tu adik merajuk kejap dengan ibu sebab tak dapat tetek sekejap. Tapi lama pastu adik dah ok. Terus terlelap sendiri.

Harap waktu berbuka hari ni semuanya baik-baik saja :-)

Ibu kata dapat bubur lambuk. Kakak adik pasti suka.

Malam tadi pun kakak adik tak meragam. Kakak terus pilih baju tidur.

Lepas tu tengok PULU PULU

Hari ni babah bawa Upin Ipin Baru

Tungguuuuuuuu

Tuesday, July 16, 2013

Hari ini genap seminggu berpuasa sekeluarga hanya babah ibu kakak adik termasuk baby tanpa mak ayah ibu di rumah

Itulah..bila dah semua tak ada penat juga nak mengurus yang 2 comel pulu pulu ni. kalau masa berbuka bukan main kakak dan adik ni berbuka puasa. habis lah meja bersepah dan air tumpah sana sini.

sebab masa berbuka lah masa kakak adik nak main main :-)

Terpaksa lah babah ibu layan tengok. Bagi babah ibu janji kakak adik makan . :-)

Ini lah gelagat kakak masa berbuka puasa. babah tengok saja sambil tunggu nak suap nasi kat kakak

Kita tengok kakak masa berbuka puasa. nanti kita tengok adik pulak. lagi lah tak larat nak tengok. siap adik isi air dalam pinggan nasi dan tepuk tepuk plak...apa lagi..kotor lah baju tidur adik kakak tu

Ini Kakak Comel yang Pulu Pulu :-)







Tengok kakak...:-)

Nanti tengok adik pulak

Sekian

Monday, July 15, 2013

Haziq sudah melengkapi suntikan Vaksin pneumococcal Kali yang Ke-2. Aliya pun sama tapi dah lama dah Aliya ni

Hari ni bawa Haziq ke DEMC sebab nak cucuk Pneumococcal. Kali ni yang last punya cucuk. Yang pertama Tahun lepas 2012 :-). Aliya pun dah cucuk Pneumococcal. Pun cucuk 2x. Alhamdulillah selesai. Cuma bayar je lah berapa tu..

Ini lah keceriaan Haziq sebelum kena cucuk tu..

Kali ni dengan Dr. Fadzillah. Cucuk pertama dengan Dr. Roliza.
Kakak pulak semua dengan Dr. Rosliza.

Sebelum cucuk Suara yang paling kuat ialah suara Haziq di Klinik Paediatrics. Haziq asyik kejar baby sebab Haziq suka main-main dengan baby :-). Anak babah ibu ni.

Kakak plak main-main dengan friends lah :-). Bagus sebab berani berkawan kakak dan adik ni







Ni pic masa Haziq kena cucuk. Menangis sikit je. Lepas tu dah ok. Tapi tak lama pastu Haziq tidur dalam Stroller lah. Penat main agaknye. Bila Haziq tidur dapat lah Kakak beli ice-cream Conetto coklat :-)

Semoga Kakak dan Adik PULU-PULU yang Comel ni sentiasa Sihat dan Ceria Selalu...Amin Amin Amin

Alhamdulillah.......