My Blog


Thursday, June 9, 2011

Catatan blog 8 Jun 2011-Dah masuk 3 hari dah Aliya makan Nasi Blend+Carrot+Potato+Kismis


Aliya dah mudah tidur kalau bangun untuk salin pampers dan minum susu. Biasa pukul 1 pagi atau 2 pagi. Lepas dah salin pampers dan minum susu Aliya akan golek golek kemudian akan tertidur sendirilah. Kalau tak tidur babah ibu akan masuk kan dalam buaian dan Aliya akan tidur. Kalau dalam buaian Aliya akan lena tidur sampai ke pagilah. Pukul 6 pagi Aliya tak akan terjaga macam dulu. Cuma kekadang tu adalah terjaga pukul 6 pagi tu tapi akan pejam mata semula. Pukul 7 pagi Aliya akan terjaga dan nak keluar dari buaian. Kalau pukul 7 pagi tu okay lah boleh layan Aliya sebab babah ibu dah nak pergi kerja. Dapat layan kejap saja lah Aliya tu. Sekarang babah ibu keluar rumah pukul 7:30pagi sebab jalan tak jem. Sekarang cuti sekolah jadi sampai ofis pukul 8:15pagi. Kiranya cukup cukup untuk ibu pergi punch kad je lah. Babah sampai ofis lewat sikit tak ada yang kisah sangat janji call kena jawap je lah.

Pagi ni Aliya elok je tak meragam sangat jadi pukul 6 pagi tu babah ibu tenang sikit nak bersiap pergi kerja. Tadi bangun pun lewat pukul 6:05 baru terjaga. Sebabnya babah silap. Ter set SILENT pada hp babah. Jadi jam tak berbunyi. Sempat gosok baju sempat cuci pakaian kotor Aliya sempat juga minum tea o yang ibu buatkan untuk babah ni.

Sekarang bila babah ibu pergi kerja kalau Aliya tak tidur wan nya akan bawa Aliya kat luar untuk tengok babah ibu pergi kerja. Aliya akan tengok je babah ibu dalam kereta tu lama lama. Agaknya Aliya dah faham yang dia akan kena tinggal dengan wan sampai petang baru babah ibu ada :-)

Aliya buang air besar dah ok. Makan nasi blend pun 2x sehari. Ok saja tak menangis sakit perut. Semoga berterusan lah keadaan Aliya macam ni.
Tadi babah ibu sampai rumah lewat juga sebab KL hujan. Jalan jem. Sampai rumah Aliya main dengan wan nya dalam bilik. Babah ibu intai Aliya sedang main dengan busu ia. ibu pangail panggil sambil main chak chak dengan Aliya. Aliya dengar suara je.Tercari cari Aliya dengan ibu ia. Bila nampak ibu terus Aliya senyum. Meronta ronta is nak kat ibu. Bila nampak babah terus nak dukung je Aliya.

Babah mandi dan solat dulu. Ibu layan Aliya. Lepas babah selesai baru ibu pulak mandi dan solat. Babah jaga Aliya. Lepa sibu siap solat ibu makan. Babah bawa Aliya kat luar tengok ibu makan. Sambil tengok ibu ia Aliya nak main je. Pegang sana sini. Lepas ibu sudah makan ibu bawa lah Aliya baring untuk tidur. Ibu bagi susu dan sekarang Aliya sedang tidur. Dari pukul 8 malam tadi sampai sekarang pukul 9:47am Aliya masih lena je.

Bila keadaan tenang macam ni dapat lah Babah update blog.

Hari ni Aliya buang air besar 2x. Semua elok je buat Aliya hari ini.

1 comment:

  1. Assalamualaikum Aliya

    Alhamdulillah tak meragam lagi
    mukin sebab dah makan nasi blend

    Wassalam

    ReplyDelete